1A:n, 1B:n ja pienluokka C:n ilmiönä oli kahden viikon ajan ihminen. Ilmiöjaksossa oli mukana myös osa pienluokka A:n oppilaista. Haastattelimme oppilaita viikon kuluttua ilmiöjakson päättymisestä. Mitä oppilailla olikaan jäänyt mieleen?Mitä tehtiin ilmiöviikoilla ja mitä opin?

Mitä tehtiin ilmiöviikoilla ja mitä opin?

–       ”Opittiin ihmisestä kaikkea ja sitten vielä matikkaa.” (Antony)

–       ”Askarreltiin lautasia ja luurangot.” (Minttu)

–       ”Tutkittiin ja opittiin miltä luuranko näyttää.” (Matvei)

–       ”Me tehtiin ihmisiä ryhmätyönä.” (Kirill)

–       ”Me opittiin kehonosia.” (Zaka)

–       ”Tehtiin sopiva ateria.” (Aksu)

–       ”Ollaan katsottu lastenohjelmaa ja opittiin, ettei kannata ottaa liikaa sokeria” (Justus)

–       ”Opittiin miten tulee lapsi.” (Amina)

–       ”Liikuntasalissa oli numeroita ja lihakset kasvoi.” (Roosa)

–       ”Hierottiin pallolla selkää ja liikuttiin.” (Niko)

–       ”Tuoksuteltiin kindermunia ja opittin hajuja.” (Aksu)

Mikä oli kivointa ja miksi?

–       ”Ryhmätyöt, koska sai piirtää kehonosia ja verisuonia. Sen takia se oli kivaa.” (Gradi)

–       ”Munkin mielestä se ryhmätyö oli kivoin, kun sai värittää sen ukkelin.” (Daniel)

–       ”Kivointa oli luurangon tekeminen, koska siinä sai liimata ja tehdä omanlaisensa muodon.” (Gradi)

–       ”Liikuntapisteet koska sai kokeilla erilaisia juttuja.” (Amina)

–       ”Luut, koska ne on siistejä.” (Daniel)

–       ”Lautasen tekeminen. Se onnistui hyvin.” (Sonja)

–       ”Sydän. Se pumputtaa.” (Denis)

–       ”Keilaaminen oli parasta.” (Hussein)

–       ”Kaikki!” (Matvei, Roosa, Niko)

Mitä haluaisin vielä oppia tai mistä haluaisin tietää lisää?

–       ”Tahtoisin tietää lisää aivoista, että miten ne toimii.” (Minttu)

–       ”Kehonosista, koska en tiedä paria kehonosaa.” (Zaka)

–       ”Hiukset, miten ne kasvaa.” (Jane)

–       ”Haluan tietää kaikesta lisää!” (Roosa)

–       ”Ei enää mitään lisää.” (Emma)

Advertisements